פורסם בפרוג בתאריך כד כסלו התשפ"ד 7/12/2
#1 השקעת הון בעסק
יש הרבה יזמים ובעלי עסקים ועצמאים שאוהבים להוציא כסף בחברה או בעסק שלהם היזמים על הזמנת סחורות ובעלי העסקים על רכישת מלאי ועצמאים על לימוד מקצוע והשתלמויות וכולם על ההוצאות מסביב שכירות מקום משכורות שיווק ומכירות ושירות לקוחות.
כי הם בטוחים שאם הם זיהו את הביקוש בשוק והצליחו לשים את היד על המוצרים הנכונים או המקצוע הנכון יעשו שיווק טוב עם מכירות מקצועיות הם ירוויחו הון…
#2 לאיפה נעלם הרווח הנקי
אבל הבעיה שגם אם הצליחו הציבור הסתער על המוצרים שלהם וגרפו קופה יפה לעסק הם רואים בדו"ח רווח והפסד בשורה התחתונה הפסד או רווח קטן מאוד שלא שווה את כל החשיבה והמאמץ והסיכון הכספי שהשקיעו השנה בעסק שלהם.
ונפשם בשאלתם לאיפה הרווח הנקי שלי נעלם?
איך יתכן שכולם קיבלו הספקים והעובדים והרשויות ורק לי שהרמתי את כל החברה או העסק הזה בעשר אצבעותיי ושברתי את הראש שלי לפצח כל בעיה לא נשאר כלום מה הסוד של הרווח הנקי שאמור להישאר לבעל החברה או העסק לאן הוא נעלם???
#3סיכויים וסיכונים
והתשובה היא. פשוט שכדי להרוויח בעסקים מנכ"ל החברה או בעל העסק צריכים קודם כל לזהות את הביקוש בשוק ולשים את היד על המוצר שקולע בול לטעם האנין של הלקוחות יחד עם תמחור רווחי אבל מושך ולדאוג למיתוג ושיווק ומכירות, אבל כל זה יכניס רק רווח תפעולי שלא ישאר ממנו כלום בשביל הרווח הנקי לבעל החברה.
אומנם כידוע כל סוחר טוב מחפש הזדמנויות לנצל את כל הסיכויים שיש בשוק ומצד שני להיזהר מכל הסיכונים השורצים בשוק העסקים והפחד התמידי של אנשי העסקים בכל עסקה מזדמנת לטעות בזיהוי בין סיכוי לסיכון כי האבחנה ביניהם לפעמים דקה כחוט השערה ולכן תמיד צריך לסנן טוב טוב את כל ההצעות של העסקאות,
וללכת רק על העסקאות שיש להם מצד אחד כמה שיותר סיכויים וכמה שפחות סיכונים מצד שני וככל שילך בדרך הזאת הוא יסגור יותר ויותר עסקאות מוצלחות עם הרבה רווח תפעולי כלומר רווח ברוטו על המוצר אבל עדיין יכול להיות שההוצאות השוטפות מסביב יבלעו את כל הרווח התפעולי.
#4 משקל הסיכוי מול הסיכון
זה הסוד של הרווח הנקי… להסתכל על כל אפשרות של הכנסה בתור סיכוי כמובן בתנאי שהוא מבין בשוק ובמוצר
כמו ג'ורג' סורוס שהשקיע בלירה הטורקית והרוויח בין יום מיליארד דולר.
ועל כל הוצאה בתור סיכון אפילו אם היא נראית שווה מאוד והוא בטוח שהיא תוליד רווחים טובים בעסקים אין דבר כזה בטוח כל עסקה יש בה סיכון אפילו אם הוא עשה תוכנית עסקית אצל איש העסקים הכי טוב בעולם אילון מאסק הבעלים של טסלה שזיהה את הצורך של השוק העולמי בדבר הבא הבינה המלאכותית והוא פיתח את המצאת המאה ה-21 ונהיה עשיר מספר אחד בעולם. אבל גם לו היו טעויות והפסיד 150 מיליארד דולר אומנם אין מה לעשות לו מגבית כי נשאר לו איזה 200 מיליארד אבל עדיין זה לא נעים.
#5 הגדלת הכנסות
ולכן צריך להסתכל על שני צידי המטבע מצד אחד לחתור להגדיל כל הכנסה למקסימום האפשרי כמו מכירת מוצר להיט להעלות מחירים ולהתרחב לשווקים נוספים ולשכפל את המוצר בכל מיני אפשריות כמו ההברקה הגאונית של עלית עם הדוריטוס באלף טעמים וחוץ מטעם דוריטוס זנגביל עם נגיעות קינמון ופפריקה יש הכל זו השיטה פשוט לרכוב תמיד על הגל התורן ולהוציא ממנו מכירות עד שהוא ימאס ואז תשלוף את השפן הבא מהכובע,
כמו ההברקה של אוסם עם הבמבה נוגט ראו שהבמבה הצהובה המלוחה וגם האדומה המתוקה אהובה על הישראלים כי לא סתם אוסם מייצרת במפעל בקרית גת כל יום מיליון שקיות במבה כנראה שמישהו אוכל את זה אבל כבר משעמם והישראלים הם עם שצמא למוצרים חדשים בקצב של מבזקים עירבבו להם את הסוכר עם המלח בתוך הבמבה ויצא להם הבמבה נוגט שהעיפה להם את המכירות לעננים והנה יש לאסם עוד כספומט.
#6 הקטנת הוצאות
מצד שני להקטין כל הוצאה למינימום האפשרי על ידי מכרז מקיף ויסודי על כל דבר הן על המוצרים והן על ספקי השירות והן על משכורות העובדים ובמיוחד המנהלים הבכירים כדי להשיג את המוצר או העובד המצוין במחיר הטוב ביותר כמו שראו את השר משה מונטיפיורי ז"ל מדליק שוב עם גפרור משומש ואחי סיפר לי שבא לפגישה עם וולפסון הנדיב ז"ל שהיה תורם כל שנה לעולם הקירוב 650 מיליון ש"ח וראה שהעיר לעוזר שלו למה הגיש שני בקבוקי קולה קטנים ולא בקבוק אחד גדול לשניהם כי חבל לו לבזבז כל שקל.
בקיצור תמיד תחפשו לקנות תרנגולת שעושה הרבה כסף ואוכלת קצת ולא תרנגול שאוכל הרבה ועושה קצת ולכן את ההוצאות בעסקים אף פעם אל תאהבו אלא תוציאו רק מאונס ובעצלות אבל תאהבו את ההכנסות ותהיו חרוצים להכניס ברצון ואז תראו שבעזרת השם גם הדו"ח שלכם יתהפך מהפסד לרווח נקי שילך ויגדל ככל שתעבדו לפי העקרונות האלו שהם החוקים של העשירים. ותברחו מהבזבוזים שהם מדרדרים את האדם לעניות חלילה.
יעוץ עסקי בתחום הלוגיסטיקה בניהול התפעול
בסדר מיון החבילות
בניהול שירות הלקוחות
בתמחור מתוחכם
בשיווק ומכירות
יעוץ עסקי בתחום האופנה
בזיהוי המוצרים הלהיטים
ביצירת המוצרים הלהיטים
בעיצוב הגיזרות
בבחירת הצבעים והדגמים
בבחירת
סוגי הבדים
בתצוגה יוקרתית בחנות
בהתאמה מדויקת ללקוח
בחיבור הלקוח למותג
גיוס וניהול העובדים
בתמחור מתוחכם
בשיווק ומכירות
יעוץ עסקי למסעדות
למסעדות בשרי
למסעדות חלבי
למסעדות דגים
למסעדת פרווה
לקייטרינג
לפיצריות
למאפיות
במתכונים להיטים
במוצרים להיטים
בתמחור מתוחכם
בגיוס וניהול עובדים
בשיווק ומכירות
יעוץ עסקי לרשתות מזון
הזמנות חכמות
שיטת הבדיקות היסודיות
עיקרון סידור החנות
בניית סדר המחסן
גיוס וניהול עובדים
חווית הלקוח
בתמחור מתוחכם
בשיווק ומכירות
יעוץ עסקי
ליווי עסקי
בדיקות עסקיות
פתרונות אסטרטגיים
רעיונות מקוריים
יוזמות חדשניות
גיוס וניהול עובדי איכות
שכר ממריץ וחסכוני
זיהוי שווקים חדשים
שיווק עוצמתי
מכירות חזקות
חילוץ ממשבר
פריצת תקרת זכוכית
זינוק לפסגת הענף בשוק